CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 1-CBGRAPH - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

8 Eylül 2014 Pazartesi

CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 1-CBGRAPH

Clickbank'da ürün seçerken, bize çok kazandıracak ve kısa sürede kazandıracak ürünleri seçmemiz bizim Clickbank'dan para kazanabilmemiz için oldukça önemli ve gereklidir. Peki Clikbank'daki ürünleri seçerken nerelerden, hangi sitelerden yararlanacağımızı biliyor muyuz. Bu işle uğraşanların illa ki faydalandıkları Clickbank analiz sitelerini araştırmaya başladığınızda, karşınıza çıkacak sitelerden birisi olan CBGraph sitesi ve kullanımı bu yazımızın konusunu oluşturacaktır.

CBGraph sitesine şu adresten ulaşabilirsiniz. Siteye girdikten sonra karşımıza çıkan sitenin ana sayfasından
ClicbankMarketplace yazan sekmeye basıyoruz. Ürün analizlerinin yapıldığı CBGraph sayfasına bu tuşa bastıktan sonra ulaşıyoruz.











Ürün analizini yapacağımız sayfanın görüntüsü aşağıdaki gibidir.




















Şimdi karşımıza çıkan sayfamızı açıklamaya başlayalım.

1-ClickBank Marketplace: Karşımıza çıkan ve bizi karşılayan ilk ekrandır. Bu ekranda az sonra anlatacağım Edit Filters seçeneğini kullanmadan hızlı bir ürün sıralaması yapabiliriz. Bu sıralamayı, 7 nolu kısımdaki parametreleri değiştirerek, sıralamayı hangi parametreye göre yapacaksak onu seçerek yapabiliriz. Parametreyi değiştirdikten sonra ürünlerin sıralamasını yüksekten düşüğe göre yapacaksak 8 nolu yerde gösterilen butonu yani High to Low, düşükten yükseğe göre yapacaksak da 9 nolu yerde gösterilen Low to High butonunu seçmemiz gerekmektedir.

2-Movers&Shakers: Ne işe yaradığını öğrendikten sonra beni en fazla heyecanlandıran kısımdı. Çünkü bu tuşa bastığınızda CBGraph sitesi, Gravity olarak birdenbire parlayan ve Gravity Delta'sının son üç günde(bu değeri değiştirebiliriz 7 nolu yere tıklayarak) en fazla artığı ürünleri yüksekten düşüğe doğru sıralamaktadır. Gravity Delta, bir ürünün bugünkü gravitysi ile belli bir dönem önceki gravitysinin arasındaki farktır. Bu farkın yüksek olması elbette ki bu ürünün popülerliğinin arttığını ve eğer yapabileceksek bu ürüne satış ortağı olarak girmemiz gerektiğini göstermektedir. Yazıyı yazdığım tarihte Movers&Shakers'a bastığımda aşağıdaki ürünler en dikkat çekici ürünler olarak ilk sayfada karşıma çıkmıştı.



















İlk ürünü incelemek için üstüne tıkladığımda ise aşağıdaki sayfa görüntülenmişti. Gördüğünüz gibi Activated date yazan yerde 27.08.2014 yazmakta. Yani bu ürün daha yeni piyasaya çıkmış. Ama büyük ihtimalle alıcıları hazır olduğu için yani satışı yapılabilir bir ürün olduğu için satış ortakları da hızla çoğalmış. Eğer alıcılarının bu ürüne talebinin devam etmesi durumunda, bu ürünün gravitysinin yakın bir zamanda 100 puanı aşması hiç de zor değil. Gravity Delta değeri son 3 günde 16, son 1 günde 9 olmuş. Son 7 günlük grafiğini incelersek de bunu açık bir şekilde görebiliriz.Üst kısımda 'This Bug Eats Memories...'şeklindeki ürünün tanıtım ifadesini , biraz altında ürüne ait Clickbank ID sini yani memoryheal adını görebiliriz. Promote tuşuna bastığımızda ise Clickbank promosyon linkini kısayoldan alabiliriz. Visit This Website tuşuna basarak ürüne ait tanıtımın yapıldığı web sitesine ulaşabiliriz. Burada aşağıdaki grafikten faydalanmak istediğimizde, bize istediğimiz parametrenin ,son 7 günlük ,son 1 aylık, son 3 aylık raporların grafiklerini sunabilmektedir. Parametreler ise Gravity,referred yani ürünün ne kadarının satış ortakları tarafından satıldığı, bize kalan komisyon oranı ve tutarı, tekrarlayan satışların oranı ve tutarıdır. Bu ifadelerin ne anlama geldiğini daha önceki şu yazımda anlatmaya çalışmıştım.

Graphs'in yanında bulunan sekmede ise Items+Refunds vardır. Bu da ürünü beğenmeyip geri iade edenlerle ilgili raporların verildiği sayfadır. Bu sayfaya da bakmakta fayda bulunmaktadır. Çünkü ürün iadesi müşteri memnuniyetsizliğini gösterir ve ileriki dönemlerde satışlarımızın düşmesine neden olacaktır.































3-Growing Vendors: Siteye üye olanlara sunulan bir özellik ve sanırım büyüyen satıcılarla ilgili analizleri bizlere sunuyor.

4- Bu kısımda sitenin kaç tane ürünü analiz ettiğini ve bu analizlerden kaçıncı sayfasında olduğunuzu gösteriyor. Şu anda bu site 9929 tane ürünü analiz etmekte ve bu analizlerin 7.sayfasındaki ürünleri incelemekteyiz. Her sayfada şu anda 10 adet ürün analizi bulunmaktadır.

5- Clickbank ürün analizlerinin yapıldığı sayfalar. İstediğimiz sayfaya buradan ulaşabiliriz.

6- Edit Filters:  Bu menüden aramak istediğimiz ürüne ait parametreleri girip Apply Tuşuna bastığımızda sadece bizim istediğimiz özellikleri olan ürünlerin analizlerinin olduğu sayfalar gelir. Buradaki parametrelerin bazılarından bahsedelim.

Category: Satış ortaklığını yapmak istediğimiz ürünün kategorisi. Örneğin Betting Systems yani Tahmin Sistemleri


Subcat: İstediğimiz ürünün alt kategorisi. Örneğin Horse Racing yani at yarışı. Aradığımız ürün, at yarışları ile ilgili tahmin sitemleri ise Category ve subcat yazan yerleri bu şekilde ayarlamamız lazım.

Clickbank ID: Eğer ürünün Clickbank'daki ID sini biliyorsak direkt olarak buradan da arattırabiliriz. Örneğin yukarıdaki ürünün Clicbank ID si olan memoryheal'dir. Bu ifadeyi yazıp ürün ile ilgili analizlere ulaşabiliriz.

Billing Type: Arattıracağımız ürünün tek satışlık bir ürün mü yoksa tekrarlanan bir ürün mü olduğunu buradan belirliyoruz. Tek satışlık bir ürün bulmak istiyorsak Standard seçeneğini ya da tekrarlayan satışlı bir ürün bulmak istiyorsak da Recurring seçeneğini seçmemiz gerekmektedir. Farketmez diyorsak da Any seçeneğinin seçili olması lazım. Standard seçeneği olan ürünlerin altındaki açıklamada yeşil $ işareti, Recurring seçeneği olan ürünlerin altında ise sağlı sollu mavi alt alta iki ok olur.

Stats: Bu seçenekte arattıracağımız ürünün Gravity, Avg $/Sale, Initial $/Sale, Avg Rebill Total, Avg %/Sale, Avg %/Rebill, Commission, % Referred değerlerine göre sıralama yaptırabilmekteyiz. At least yazan kutucuğa en düşük değeri, At most yazan kutucuğa en yüksek değeri yazıp Apply tuşuna basarak arama yaptırabiliriz. Örneğin ben arayacağım ürünün gravity değerinin en az 40, en fazla 90 olmasını istiyorsam At least 40, At most 90 değerlerini yazarım. Başka bir örnek verecek olursak ben arayacağım ürünün gravity değerinin en yüksek 100 olmasını ancak bununla beraber bana bırakacağı komisyonun da en az ürün başına 40 $ olmasını istiyorsam; Gravity yazan yerin At least kutucuğunu boş bırakıp At most kutucuğuna 100 değerini yazarım. Ayrıca Avg $/Sale yazan yerin At least kutucuğuna 40 değerini yazıp Atmost yazan kutucuğu boş bırakırım ve Apply tuşuna basarak ürünleri arattırabilirim.

Vendor Attributes: Bu kısımda satıcının özellikleri ile ilgili seçenekleri belirtebiliyoruz. Örneğin satıcı hangi dilleri destekliyor. Satıcının satış ortaklarına verebileceği ürünle ilgili reklam argümanları var mı, tanıtım yazıları, bannerları bulunmakta mıdır?


Text in the Title/Description: Bu kısımda arayacağımız ürünle alakalı bir kelimeyi bu kutucuklara yazarak arama yapaliriz. Search in: kutucuğunda Title and Description seçeneği varsa yazdığımız kelimeyi hem ürün başlığında hem de açıklamada arar,  Title only dersek sadece başlıkta, Description only dersek de sadece açıklamada arar.  Bu bölümde sırasıyla, yazdığımız kelimelerin hepsiyle, an azından biriyle, birebir uyuşan şekliyle yada bizim yazdığımız kelime olmaksızın arama yaptırabiliriz. Örneğin bizim arayacağımız ürün zayıflama ile ilgili ise ve sadece başlıkta bulunmasını istiyorsak Title Only seçenğini seçip fitness azarak arattırma yapabiliriz. Karşınıza fitness ile ilgili çok sayıda ürün sayfası çıkacaktır.


Activated Date: Buradan aradığımız ürünün ne zamandan beri Clickbank'da faaliyette olduğunu ayarlayabiliriz. Tüm zamanlar veya tarih aralığı seçebiliriz.


Gravity Delta: Gravity Delta'nın ne anlama geldiğini yukarıda açıklamıştım. Bu bölümde ürünün Gravity Delta değerinin son 1 günlük, 3 günlük, 1 aylık vb değerlerinin hangi değerler arasında olmasını istiyorsak, buradan At least ve At most kutucuklarına değerler yazarak belirleyebiliyoruz.


7- Bu bölümde yukarıda da anlattığım gibi ürünleri çeşitli özelliklerine göre hızlıca yüksekten düşüğe yada düşükten yükseğe sıralatmak için kullanılır. Burada genelde Gravity ve Avg $/Sale seçeneğini seçerek arattırma yapılmaktadır. Örneğin ben bu yazıyı yazdığımda Avg $/Sale seçeneğini seçip yüksekten düşüğe seçeneğini de işaretleyerek arama yaptırdığım zaman ilk sırada ürün başına 4.009 $ komisyon veren bir ürünle karşılaşıyorum. İncelemek, inanıp inanamamak sizlere kalmış.


8-High to Low: Ürünlerin diğer özelliklerini seçtikten sonra yüksekten düşüğe göre sıralatmak için kullanılır.

9-Low to High: Ürünlerin diğer özelliklerini seçtikten sonra yüksekten düşüğe göre sıralatmak için kullanılır.

10- Ürüne ait bazı analiz değerlerinin verildiği bölümdür. Ürün isminin üstüne tıkladığımızda ise diğer bazı grafiklerin olduğu sayfaya yönlendirilirsiniz. Bu konuda yukarıda grafik sayfasıyla ilgili görsel üzerinde açıklamalarda bulmuştum.

Bir ürünü her yönüyle analiz etmek bizim bu işte var olabilmemiz açısından çok önemlidir. Biz gördüğümüz ilk ürünü satmaya kalkışırsak ve ürünle hedef müşterileri arasındaki bağlantıyı kuramazsak, bu çöl insanına mont satmak için uğraşmaya benzer. Örneğin reklam stratejilerinden birisi olan bannerları kullanırken at yarışları ile ilgili bir siteye biraz yukarıda category ve subcat bölümünde anlattığım Betting Systems ve Horse Racing kısmından bir ürünün bannerını koyarsak satış yapma ihtimalimiz oldukça yükselir.

Clickbank analiz sitelerinden CBGraph sitesine üye olmadan yukarıdaki analizlerin hepsine sahip olabilmekteyiz. Tabi bu işle ciddi şekilde uğraşanlar, bu Clickbank analiz sitesine üye olarak daha fazla analiz bilgisine ulaşabilmektedirler. Önümüzdeki yazıda diğer analiz siteleriyle devam edeceğiz.

Umarım bu yazı da sizin için faydalı olmuştur ve yine ümit ederim ki CBGraph sitesi hakkında bilgi almak isteyenlere yardım eden bir kaynak olabilir. Bu arada önceki yazılarıma da göz atarsanız sevinirim. Olumlu olumsuz her türlü değerli yorumlarınızı bekliyorum. Hepinize tekrardan bol kazançlar dilerim.









5 yorum:

  1. Bu işten para kazanmak ve bu siteden faydalanmak isteyenler için güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok ayrıntılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkürler. Bu yorumlar beni daha fazla yazmam için teşvik eden yegane şey. Bir de yazmak için fırsat bulabilsem herkese bildiğim kadarıyla bir şeyler anlatmak için yazmaya devam edeceğim. İnşallah önümüzdeki günlerde diğer yazılarımda buluşmak üzere

      Sil
  3. gerçekten çok tşk ler bu işte profesiyonelliğinizi kanıtlamıssınız bu yazıda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler değerli yorumlarınız için. Sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana

      Sil