YABANCI SATIŞ ORTAKLIĞI SİTELERİ VE İLK TECRÜBEM - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

27 Ağustos 2014 Çarşamba

YABANCI SATIŞ ORTAKLIĞI SİTELERİ VE İLK TECRÜBEM

  Satış ortaklığı ingilizcede Affiliate Marketing olarak geçmektedir. Daha önceki yazımda da satış ortaklığının ana mantığını anlatmıştım. Ülkemiz litaratürüne son 5-10 senedir giren satış ortaklığı teriminin önemi günden güne ülkemizde de anlaşılmaktadır. Geleceğin mesleği olan bu işle uğraşanların %20-25 i iyi bir kazanç elde etmektedir. Bu iyi kazananların birazı ise çok iyi kazanmaktadır. Yani düşünün bir kere. Ben ve benim gibiler sabah erkenden işe gidip, bazı günler gece yarılarına kadar çalışırken, kazanılan miktar genelde 1.000-1.800 TL arasında değişen bir rakam. Bazen, çocukların gülümsemesini, konuşmalarını 2-3 gün sonra işlerim hafifleyince görebiliyorum. Mesleğim gereği bazı dönemlerde, neredeyse uzun yol şoförlerinin ailesini haftada bir görebildiği gibi sevdiklerimi zor görebiliyorum. Yukarıda da bahsettiğim gibi, iyi kazananların bazıları çok iyi kazanıyor. İnternette, aylık 20.000 $ kazananları okudum,duydum,gördüm. Bir de bu işte ilerleyen dönemlerde kazanç otomotikleşmekte. Siz geceleri rahatça uyurken bile sistem size kazandırmaya devam etmekte. Oysaki normalde size yatarken hiç kimse size para vermez.

Araştırmaya devam edince, ülkemizde ve yabancı ülkelerde satış ortaklığı ile ilgili bir çok sitenin mevcut olduğunu gördüm. Dünyaca ünlü Amazon sitesini belki de duymuşsunuzdur. Amazon sitesinin 2011 yılındaki cirosu 48 milyar $ iken, 2012 yılında %27 lik bir artışla 61 milyar $ olmuş.2013 yılında ise 75 milyar $. Yani sürekli bir büyüme trendinde. Oysa ki 2004 yılında sadece 7 milyar $ mış. Bu e-ticaret sitesi 1995 yılında kurulmasına rağmen,sıfırdan bu seviyeye ulaşmış. Yabancı sitelerden birisi de eBay. eBay da 1995 yılında açılmış olmasına rağmen rekabette biraz daha geride kalmış. 2013 yılında 13 milyar $ lık bir ciroya ulaşmış. Oysa ki benim çevremde de 1995 yılında kurulmuş bir şirket var. Bu şirketin yıllık cirosu ise sadece 1 milyon TL. İşte internet ve e-ticaretin gücü. İnternet üzerinden alışveriş, tüm dünyada ve Türkiye'de internet kullanımının artmasıyla ve internet üzerinden her türlü bilgiye rahatça ulaşılabildiğinden hızlı bir şekilde artmakta. Bunun sonucunda satış ortaklığı ile uğraşanların da bu pastadan alacağı pay her yıl artmakta. Geleceğin mesleği ile uğraşmak isteyen herkesin bir an önce bu gemiye binebilmeleri aslında çok önemli. Ama bu gemiye binebilmek için sabır ve düzenli bir çalışma şart.

Ben ise başka bir yabancı siteye daldım. Ben ırmakta yüzmeden okyanusa daldım. Tabi biraz çırpındıktan sonra hemen kıyıya çıktım. Suda boğulmaktan son anda kurtuldum. Bu işlerin oldukça zor olduğunu çabuk anladım ve eğer bu işi yapacaksam yavaş yavaş, öğrene öğrene yapmaya karar verdim. Benim girdiğim okyanusun adı ise CLİCKBANK idi. Her şey bu işleri internette araştırırken karşıma çıkan şu videoyla başladı. Anlatan, her şeyi çok güzel anlatıyordu. Anlatış tarzı hoşuma gitti. Anlattığını bizden biri, içimizden birisi gibi anlatıyordu. Sonraki videolarıyla beraber ortada bayağı bir emek vardı. Birşeyler anlatmak için gösterilen bir çaba vardı. Anlatılanlar sonucu yapılacak iş, bana kolay ve çok cazip geldi. Uğraşıp yapabileceğime inandığım için hemen Clickbanka üye oldum. Anlatılanlardan yola çıkarak siteden satışını yapabileceğime inandığım ürünleri incelemeye ve anlatılanlardan yola çıkarak analiz etmeye başladım. Öyle ürünler buldum ki her satışımda 60-70 $ komisyon bırakacaktı. Hatta ürünü aldıktan sonra memnun kalıp ürünün yan malzemelerini de alırsa komisyon 120-150 $ a kadar çıkacaktı.

İşin içine girince bu site ile ilgili öyle çok incelik, öyle çok terim ve açıklaması öğrendim ki-belki de öğrendiklerim, bütünün sadece %5'i idi- bu öyle günde 1-2 saat çaba göstererek kısa sürede para kazanılacak bir platform değildi. Sabır ve emek istiyordu. Çalıştığım işin yoğunluğunu bir kenara bırakıp belki de 2-3 günümü bu yabancı siteyi,sistemini ve çalışma şeklini anlayabilmek için geçirdim. Ürünler için ziyaret ettiğim analiz sitelerini inceledim. Her sitenin bir çalışma şekli ve verdiği sonuçlar vardı. Bunları analiz etmek çok güzeldi. Ama işin daha can alıcı noktasına yani bunları nasıl satıp da komisyon alırım kısmına gelememiştim. Kendi işlerim biriktiği için, bu siteleri incelemeye bir müddet ara verip kendi işlerime yöneldim.

Bir sonraki yazımda Clickbank ile ilgili öğrendiğim belki de denemeye karar verdiğinizde işinize yarayacak bilgiler vermeyi düşünüyorum. Herkese şimdiden hayırlı kazançlar... 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder