CLICKBANK DÜNYASI - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

2 Eylül 2014 Salı

CLICKBANK DÜNYASI

Clickbank yaklaşık olarak 10 yıldır faaliyette olan yabancı bir e-ticaret sitesi. Satıcılar ürünlerini bu platformdan alıcılarıyla buluştururken, bu satış işlemini, hiç bir reklam masrafı yapmadan, satış ortakları vasıtasıyla yapmaktadırlar.Bazı satıcılar, ellerindeki ürünlerin bütün satışlarını satış ortaklığı vasıtasıyla yapmaktadırlar. Yani hiç bir emek sarfetmeden- güzel bir tanıtım ve satış sayfasına yaptığı emek hariç-milyonlarca $ lık satış hacmine Clickbank sitesi vasıtasıyla ulaşmaktadır.

Clicbank sitesine giriş işlemini şu adresden yapabilirsiniz aşağıda görüldüğü gibi. SIGN UP butonuna tıklayarak Clickbank sitesine üye yani kayıt olabilir, Log In butonuna tıklayarak ise siteye giriş yapabilirsiniz.
Ben daha önce üye olduğum için üye olma konusunda başka bir yazıyı daha sonra yazmak istiyorum.






























Siteye Log In butonuna tıklayarak giriş işlemi yapıldıktan sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir ana ekran çıkar.



































ACCOUNT HOME yazan yerde bizim üyelik adımızı görebiliriz.

WEEKLY SALES SNAPSHOT yazan kısımda, bizim satışlarına aracılık yaptığımız satışlardan gelen komisyonlarımızın hafta hafta tutarlarını , DAILY SALES SNAPSHOT yazan kısımda ise gün gün tutarlarını görebiliriz. Siz benimkinin 0'larla dolu olduğuna bakmayın, ben henüz kendi işlerimin yoğunluğundan dolayı ilgilenip başlayamadım, bir iki deneme yapsam da satış yapamadım. Ama internette haftalık 2.000 $ yazan tabloları da gördüm. Tabi onlar sistemlerini iyice oturtmuşlar ve gelirler otomotikleşmeye başlamış. Bu işte nasıl kazanıldığını öğrendikten sonra ve kazanmaya başladıktan sonra Clickbank ile uğraşmak çok zevkli bir bir hale gelecektir.

SETTİNGS yazan sekmede bizim üyeliğimizle ilgili bilgilerimiz bulunmaktadır. Üye olduktan sonra güncelleyeceğimiz bilgiler varsa bu bölümden güncelleyebiliriz. Adresimiz, telefonumuz, şifremiz, mail adresimiz, ödemeleri nasıl ve hangi tutarlarda alacağımız bu bölümde belirtilmektedir. Clickbank sitesi ödemeleri çek olarak yapmaktadır. Türkiye için başka bir seçenek sunmamaktadır. Ama ilk 2-3 ödemeyi çek ile aldıktan sonra bazı güncellemeler ve işlemler yaparak ödemeleri artık banka aracılığı ile almak da mümkün bulunmaktadır.

REPORTİNG yazan sekmede ise bizim satışına aracılık ettiğimiz ürünlerin satışlarıyla ilgili bütün raporları bulabiliriz. Örneğin hangi tarihte hangi ürün hangi reklam yöntemiyle satılmış, bize ne kadar komisyon bırakmış gibi. Bizim için kendi satış ve reklam politikamımızı düzenleyebilmemiz için bu raporların değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bir ürünün satışından zarar yapıyorsak yani reklam giderimiz komisyon gelirimizden fazla ise , o ürünün satışını bırakabiliriz. Ya da bir ürünün satışını Google Adwords vasıtasıyla daha fazla yapıyorsak buna daha fazla önem verebiliriz. Google Adwords ile ilgili daha sonra bir yazı yazacağım.

Bizim için en fazla kullandığımız sekme ise bizi, satışını yapacağımız ürünlerin bulunduğu sayfaya ulaştıracak sekme olan Marketplace sekmesidir. Bazı yerlerde pazaryeri olarak da adlandırılmaktadır.

Marketplace



































Marketplace sayfasında şu anda satışına ortaklık yapabileceğimiz binlerce ürün bulunmaktadır. Bu ürünler daha çok dijital ürünler şeklindedir. Yani ürünler genellikle internetten yani ürünün satışının yapıldığı siteden direkt olarak kendi bilgisyaramıza indirebileceğimiz ve hemen okumaya, incelemeye, uygulamaya başlanabilecek ürünlerdir yada programlardır. Marketplace'de  sağlık, seyahat, spor, mutfak, bilgisayar, iş dünyası, oyun, eğitim, zayıflama vb konularda bir sürü ürün bulunmaktadır. Şu anda 15.000 den fazla ürün olduğu söylenmektedir. Satış ortağı ürünü ,bu kategorilerden belli kriterlere göre seçtikten sonra incelemeye başlar. Kriterleri hoşuna giderse ürünün sitesini inceler ve satışını yapabileceği bir ürün olduğuna karar verirse artık bu ürüne satış ortağı olur ve bu ürünü nasıl satış yapmayı düşünüyorsa bu konularda girişimde bulunur, reklam çalışmalarına başlar. Bu yazımda birinci kısım hakkında yani ürünü seçme kriterleri hakkında bir açıklama yapmayı düşünüyorum.

MARKETPLACE VE ÜRÜN KRİTERLERİNİN AÇIKLAMALARI




































Yukarıdaki resimde kırmızı ile işaretlediğim bölge, Marketplace den ürün seçerken seçebileceğimiz kriterler olup, bunları ayarladıktan sonra tekrar arama yaptırırsak istediğimiz kriterdeki ürünleri rahatlıkla bulmuş oluruz. Örneğin biz her ürün satışından en az 50 $'lık komisyon bekliyorsak, kırmızı bölümde Initial $/sale yazan yerin sol tarafını 50 $'a kadar çekmemiz gerekmektedir. Ya da son 10 gün içinde eklenmiş olan ürünleri incelemek istiyorsak Date added to marketplace yazan kısmı istediğimiz tarih aralığına ayarlamamız gerekmektedir. Peki buradaki terimler ve şekiller neleri ifade etmektedir bir bakalım isterseniz.





























Yukarıda rastgele seçtiğim bir ürün bulunmaktadır. Arts&Entertainment olması bu seçtiğim ürünün sanat-eğlence kategorisinde bir ürün olduğunu göstermektedir. Satıcı firma yani vendor ürünün ismini ve tanıtımını Learn Photo Editing olarak yapmış yani 'Foto düzenlemeyi öğrenin'. Bu kısma tıkladığımız zaman ürünün resmi sitesine yönlendiriliriz. Sitede örnekleriyle sattığı ürünün nasıl bir ürün olduğunu anlatmaktadır. Ürünün ana sayfasının hızlı açılması, düzgün olması, gelen ziyaretçiyi doyuruyor olması, verdiği reklamdaki vadettiği ürünle uyuşuyor olması vb bazı faktörler sitenin verimliliği açısından, dolayısıyla bizim satışlarımız açısından oldukça önemlidir.

Initial $/sale: Bize, bu üründen bir defa sattığımızda elimize geçecek olan komisyonu göstermektedir. Bu tutar ufak tefek değişiklikler gösterse de ortalama bir miktardır. Clickbank sitesi hem satıcıdan, hem de satış ortağından çok küçük bir miktar 2-3 $ gibi komisyon aldığından dolayı, kesinti olduktan sonra elimize geçecek miktar burada gösterilmiş olmaktadır. Bu tutarı mümkün olduğunca yüksek tutmak, reklam harcamalarımızın yüksek olabileceğini düşünürsek oldukça önemlidir. Özellikle tıklama başına reklam vereceksek yani Google Adwordsü kullanacaksak bu konuda dikkatli olmalıyız. Ama bu konuda bir sitemizin olduğunu düşünürsek ve pazarlamamızı buradan yapacaksak da ürünün sürümünden kazanabileceğimizden küçük komisyonları olan ürünleri de seçebiliriz.

Avg%/sale:  Bu ifade bize satıcının, bizim her satışımıza karşılık %kaç komisyon verdiğini göstermektedir. Yine Initial $/sale de olduğu gibi bu oranın mümkün olduğunca yüksek olmasına dikkat etmemiz gerekmektedir. Clickbank sitesinde %10 komisyon veren satıcı da var, %80 komisyon veren satıcı da. Şimdi düşünebilirsiniz bir satıcı niye kazancının %80 ini başkasına vermeyi kabul etsin ki. Ama şöyle düşünün Bu sitede satılan ürünlerin büyük çoğunluğu dijital ürünler. Yani üretim,alım satım,depolama,kargolama maliyetleri hiç yok. Dijital bir ürün,bir program bir kere üretildiğinde maliyeti tamamlanmıştır ve ne kadar fazla satabilirse birim başı kazancı da o kadar artar. Bazı ürünleri satan firmalar kendi reklamlarıyla hiç satış yapmamakta ve ürünlerini tamamen satış ortaklarına sattırmaktadırlar. İlerleyen yazılarda referred olarak analizlerde açıklanacak olan bu terimin karşısında bazen %100 yazmaktadır. Bu da sıfır reklam maliyeti ile yüksek kazanç demektir.

Avg Rebill Total: Bazı ürünler,satışından sonra, müşterinin isteği üzerine bazı ek özellikler daha sunabilmektedir. Tabii ki müşteri bu ek özelliğe, ek bir ödeme yaparak sahip olabilmektedir. Yapılan bu ek ödeme sonucunda da bizim komisyon gelirimiz oluşmaktadır. İşte bu ifadenin karşısındaki rakam, ortalama olarak ek özelliklerin de satışıyla ortaya çıkacak bizim komisyon tutarımızdır. Bazen de ürüne aylık abone olan bir kişi ürünü beğenirse diğer ay da aboneliğini devam ettirmek isteyeceği için ek bir ödeme yapmak zorunda kalabilir. Bu da bize her ay düzenli bir komisyon geliri getirebilir. Aboneliği devam ettiği müddetçe her ay örneğin 19,95 $ gelir gelmesi mümkün olabilir.

Avg %/rebill: Satıştan sonra ortaya çıkan,ekstra özellik satışlarının %'sel karşılığıdır. Yani tekrar satış yüzdesi anlamına gelir.

Grav: İşte bir ürünün satış ortaklığını yapmadan önce en fazla dikkat edilmesi gereken terim. Grav yani gravity yani popülerlik. Satacağımız üründe ne kadar fazla rekabet olduğunu, rakiplerimizin azlık çokluğunu, o ürünün popülerliğini gösterir. Bu işe yeni başlayanların Gravity si %40 ile %90 arasında olan ürünleri tercih etmeleri önerilir. Gravity si %100 den fazla olan ürünlerin popülerliği fazla olup bu ürünlerde bu işte profesyonel satış ortakları faaliyet gösterir. Rekabet fazladır. Satış yapma kabiliyeti zayıf olan zarar ederek çıkar. Yukarıda seçtiğim ürünün gravity si 137,84 değerindedir.yani rekabeti yüksek olan bir üründür. Böylesi ürünlerin talebi de fazladır satıcısı da. Dikkat etmek gerekmektedir. Bazı ürünlerin gravity si ise daha %5-10 lardadır. Bu ürünler illa ki kötüdür diye bir yargıya kapılmamak gerekir. Ya yeni yeni piyasaya çıkıp kendini kanıtlama çabasındadır yada satış sayfası kötü olabilir, satış ortakları yeterli ölçüde satış kaabiliyeti gösteremiyor olabilir. eğer ürün alıcılar için kullanışlı bir ürünse ve satabileceğimize inanıyorsak bu ürün üzerinde durup, güzel kazançlar elde edebiliriz. Çünkü rekabet de zayıftır. Önümüzdeki yazıda da anlatacağım gibi bazı analiz sitelerinde bir ürünün 3 günlük,haftalık,2 haftalık,aylık gibi gravity sindeki artış azalışlarının grafikleri bulunmaktadır. Buna da dikkat etmek gerekmektedir. Yani gün geçtikçe popülerliği artıyorsa bu ürün üzerinde durmak gerekmektedir. Yukarıdaki ürüne başka bir analiz sitesinde baktığımda 3 ay önce gravity sinin 80 lerde olduğunu, Temmuz ayı sonlarına doğru bir atak gerçekleştirdiğini ve Ağustos ayında 130 larda dolaştığını görebilmekteyim. Yani normal bir yükseliş trendinde bulunmaktadır. Şu anda sanırım en yüksek gravity li ürün The Venus  Factor. Sağlık ve zayıflama kategorisinde bulunan ürünün gravity si ise şu anda 288 civarında. Bu değerlere ise 400 lerden inmiş.

Ürünün en altındaki bölümde ise ürünün hangi dilde desteklendiği,o ürünün bir kerelik bir satış mı yoksa tekrarlanan bir satış mı olduğu gibi o ürüne ait bazı özelliklere yer verilmektedir. Bir ürünün, satış ortaklığı yapabileceğimiz bir ürün olup olmamasına karar verirken bazı analiz sitelerine başvurmaktayız ve o ürünü o sitelerde değerlendirip karar vermekteyiz. Bir sonraki yazımın konusunu Clicbankdaki ürünlerden daha sağlam kazançlar elde etmek için faydalandığımız analiz sitelerinden olan CBGraph sitesi  ve kullanımı hakkında olacaktır. Bir sonraki yazımızda buluşmak üzere, yorum ve desteklerinizi esirgemeyin.Hepinize bol kazançlar



1 yorum:

  1. bu işe yeni başlayanlar için güzel bir anlatım size ulaşa bileceğim bir mail adresi vere bilirmisiniz iyi günler

    YanıtlaSil