CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 2-CBTRENDS - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

15 Eylül 2014 Pazartesi

CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 2-CBTRENDS

Bugünkü yazımızda Clickbank analiz sitelerinden olan CBTrends.com sitesi ve kullanımından bahsetmeye çalışacağım.

CBTrends.com sitesi Clickbank ürünlerinin analiz edildiği ve bu analizlerin grafiklerle desteklendiği başka bir Clicbank analiz sitesisidir. Bu siteye www.cbtrends.com adresinden ulaşmaktayız. Karşımıza şöyle bir ekran çıkmaktadır.

CBTrends Ana Sayfa


Yukarıdaki ana sayfamızda en üstteki bölüm yeni analizlerin yapıldığı sayfalara ulaşabileceğimiz sekmelerdir. Bu kısıma biraz sonra geçeceğiz ve anlatmaya çalışacağız.

2.bölümdeki yerde Clicbank sitesinde en yüksek gravity değerine sahip ilk 10 ürünü göstermektedir. Burada ürünün Clickbank ID si, ürünün tanıtıcı küçük bir açıklaması, gravity değeri ve değişikliği ve ürünün kategorisi gösterilmektedir. Bu ürünlerin üzerine tıklandığı zaman yine CBTrends sitesi tarafından yapılmış ürün analiz sayfasına yönlendirilmekteyiz.

3.bölümdeki yerde ise Clickbank sitesinde ürünleri kategorisine göre en yüksekten en düşük gravity değerine göre listelediği sayfasına yönlendirmektedir. Örneğin site, Computers/Internet kategorisinde 237 ürünün analizini yapmış olup, bu kategoriye tıkladığımızda şu anda en yüksek gravity değerine sahip 'Fix Windows Errors Optimize PC ' adlı ürün 46,48 gravity değeriyle ilk sırada yer alırken, 2.sıradaki ürün olan 'Card Recovery Professional' adlı ürünün gravity değeri daha düşük ve 16,78 dir. Bu bölümden, ilgilendiğimiz özel bir kategori varsa o kategoriyi tıklayıp ürünümüzü gravity değerlerine göre değerlendirerek seçebiliriz.

4.bölümdeki yerde ise bu sitede yapılan son yorumları okuyabiliriz. Ben pek okuyamadım ama (:. Sanırım bazı yorumları kaldırmışlar yada yorum yapılan ürünün kalktığı yorumlar da bulunmakta. Tabi yorum yazabilmek için üye olmak gerektiğini de gözönüde bulundurmakta fayda var.

Şimdi 1.Bölümdeki sekmeleri açıklamaya başlayalım.

*New Clickbank Products yazan sekmeye bastığımızda Clickbank sitesine yeni katılan ürünlerin olduğu sayfaya ulaşırız.
New Clickbank Products

Wiew products added on 12.09.2014 yazan yere tıklarsak bir önceki gün eklenen ürünlerin olduğu sayfaya gideriz. Şu anda 13.09.2014 tarihi itibariyle eklenen ürünlerin olduğu sayfadayız. Bugün eklenen ürünlerin isimlerine tıkladığımızda, ürüne ait analizlerin olduğu sayfaya ulaşırız. Ama ürün yeni olduğu için pek bir analiz bulamayabiliriz.

*Clicbank Trends/Analytics yazan sekme ise bu sitenin en çok kullanılan sayfası. Bir ürünün analizi için bu sayfaya uğramamız şart. Burada 'Please Enter the Vendor ID' yazan kutucuğa Clinkbank ürününün ID'sini girmemiz ve sonra da 'Click to Get the Performance Trends' butonuna tıklamamız gerekmektedir. Clickbank ID'sini yukarıdaki resimde de ilk baştaki sütunda Vendor ID yazan yerde görebiliriz. Örneğin ALODAR.

CBTrends analiz sayfası


Bu sayfanın en üstünde ürünle alakalı genel birkaç analiz değerini görebilmekteyiz. Komisyon oranı, tekrarlayan bir satış olup olmadığı, satış başına kazandırdığı, tekrarlayan satışın oranı, toplamda ortalama ne kazandırdığı gibi. Yine bu sayfadan ürünün tanıtıldığı kendi resmi web sayfasına ulaşabilir, Alexa daki değerlerini inceleyebiliriz. Aynı kategorideki diğer benzeri ürünleri görebilir, ürün isimlerine tıkladığımızda o ürünlerin analizlerine ulaşabiliriz. Bu ürünlerin analizleri son 1 aylık dönem için yapılmaktadır.

CBTrends ürün analiz grafikleri
Sayfanın bu bölümünde ise ürünün son 1 aylık dönemi için hazırlanmış analiz grafiklerini görebiliriz.

1.grafik ürünün popularitesi ilgili grafiktir. Bu grafikteki olması istenen değer 1'dir. 1 rakamından ne kadar uzaksa popularitesi o kadar az demektir. Özellikle yeni çıkan ürünlerde bu grafik değeri 150-250 değerlerini gösterebilir. Bu üründe popülarite değerinin 3 ten 2 ye düşmesi, bu ürünün son bir ayda popülaritesinin biraz daha arttığı anlamına gelmektedir.

2.grafik analizini yaptığımız ürünün gravity değerlerinin son bir aylık trendini göstermektedir. Grafik, ürünün gravity değerinin son bir ayda inişli çıkışlı bir eğilimi olduğunu göstermesine rağmen dikkat edecek olursak yavaş da olsa yükselme trendinde olduğunu görebilmekteyiz. Gravity değerinin 185-190 larda seyrediyor olması yeni başlayanlar için tehlikeli bir ürün, yani rekabeti çok olan bir ürün olduğunu göstermektedir. Bu ürüne yaklaşırken dikkat etmek gerekmektedir.

3.grafik bu üründen kazanılan tutarın günler itibariyle artış azalış eğilimini vermektedir. Grafiğe bakacak olursak son bir ayda her geçen gün birim başına daha fazla kazanç bırakmaktadır. Bu da ürün sahibinin bir satış stratejisi olabilir. Daha fazla kazanç, o ürünü satmak için daha fazla satış ortağının çaba göstermesine neden olacaktır. Bu da satıcı için sürümden kazanmak demektir. Belki de satış fiyatını az da olsa artırmış olabilir. Bu yüzden de birim başına kazanç artmış olabilir. Birim başına kazancın artıyor olması satış ortakları için güzel bir haberdir.

4.grafik referred yani satış ortaklarına ait grafiktir. Artık bu ürünün satışının daha fazlasını satış ortakları yapmaya başlamış. Rekabetin çoğaldığını biraz önceki grafiklerden de anlamıştık. Ürünün %91 inin satışını satış ortakları yapmakta olup satıcı firmanın yükü gittikçe azalmaktadır. Artık ürün tanınıyor ve satışı yapılabilir bir ürün haline gelmiş. Aslında ürünün satışı yapılabilir bir ürün haline gelmesi satış ortaklarının da satışlarını daha kolay yapabileceği anlamına gelmekte çünkü bu ürünü talep edenler de çoğalmış olmaktadır.

5. ve 6.grafik ise satıcının ürün için verdiği komisyonlarla ilgili grafiklerdir. Satıcı firma şu anda %60 komisyon vermekte olup son 1 ay içinde politikasını yani komisyon oranını değiştirmemiştir.

*Search Clickbank yazan sekmeye bastığımızda ise yine araştırmak istediğimiz ürüne ait kriterleri yazıp ürün aratabileceğimiz bir sayfaya ulaşmaktayız.

Search Clickbank sayfası
Products Categories and Subcategories bölümünde, aratmak istediğimiz ürüne ait ana kategoriyi ve alt kategorileri seçebiliriz. Keywords and Keywords Options bölümünde aratmak istediğimiz ürüne ait kelimeleri yazıp, kelimelerin başlıkta mı yada açıklamada mı yoksa ikisinden birisinde mi geçmesi gerektiğini seçebiliriz. Product Filters bölümünde ürüne ait Gravity ,Popularity, Commission gibi ürün özelliklerini, belli bir değere eşit,belli bir değerden küçük yada büyük diye seçip ürün arattırabiliyoruz. Results Sort Order bölümünde ise ürünleri hangi özelliğine göre sıralayacaksak o özelliği seçip yüksekten düşüğe ya da düşükten yükseğe göre sıralattırabiliyoruz.

*Browse Clickbank yazan sekmeye bastığımızda Clickbankda Hangi kategoride, hangi alt kategoride kaç tane ürün olduğunu görebilir ve buradan ürün seçip analizini inceleyebiliriz.

Bugün de bu yazımda bir diğer Clickbank analiz sitesi olan CBTrends.com sitesi hakkında bilgi vermeye çalıştım. Umarım okuyucular için yararlı olmuştur. Bu işle uğraşanların adımlarını sağlam atıp, kazançlarına emin adımlarla gidebilmeleri için bu analiz sitelerinden faydalanmaları, analizlerini yapmaları ve bu analizlerin ne anlama geldiklerini iyi bilmeleri gerekmektedir. Önceki yazımda anlattığım CBGraph sitesini ve bugünkü yazımda anlattığım CBTrends sitesini ve bundan sonra anlatacağım diğer analiz sitelerini iyi inceleyerek çok kazananlardan olmanız dileğiyle...














6 yorum:

  1. iyi çalışma olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazan kişinin en çok istediği şeydir bir yorum alabilmek. Fırsatım olsa daha çok yazacağım ama iyi ya da kötü yorum almazsa yazar, ürettiğinin değerini anlayamıyor. Yorumunuz için tekrar teşekkürler. Diğer yazılarımda buluşmak üzere

      Sil
  2. peki bu site ücretsizmi ona göre inceleyeceğm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu site ile ilgili yukarıda yaptığım bütün grafikleri ve analizleri ücretsiz olarak alabilirsiniz. Ama elbette ki ücretli olarak kaydolduğumuzda daha fazla yani derinlemesine de analiz verileri alma şansınız olabilir.

      Sil
  3. yazımlarınızı okuyorum adım adım ve hepsi gayet başarılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Umarım sizin için faydalı olmuştur.

      Sil