CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 3-ALEXA.COM - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

29 Eylül 2014 Pazartesi

CLICKBANK ANALİZ SİTELERİ 3-ALEXA.COM

Alexa.com
Bugünkü yazımıza Clickbank analiz sitelerinden bir diğeriyle yani herkesin dilinde olan Alexa.com ile devam etmek istiyorum. Alexa .com nedir ,ne işimize yarar, nasıl kullanırız. Alexa.com'da nasıl görünebiliriz? Bir bakıma Alexa 'nın kullanım kılavuzunu sunacağız.Bütün bunlara değineceğiz.



Alexa.com nedir ve Alexa Toolbar ne işe yarar?

Alexa.com 1996 yılında kurulmuş bir kısmı Amazon.com'a ait,büyük bir kısmı ise Microsofta ait bir sitedir. Bu site dünya üzerindeki bütün siteleri kendi kriterleri açısından değerlendirerek, takipçilerine bazı analizler sunmaktadır. Alexa tüm dünyada ilk 30 milyon site arasına giren sitelerin ziyaret edilebilirlik derecesine göre sıralandığı raporlar sunmaktadır. Tabi bunu sunarken bizlerin internet kullanım alışkanlıklarımızdan yararlanmaktadır. Bilgisayarında Alexa Toolbar olan kişilerin internete girdiğinde hangi siteleri ziyaret ettiklerini, girdiği sayfada ne kadar yani kaç dakika kaldığını, bu inceledikleri sayfaya nereden ulaştığını ve daha bir sürü analizi bizlere sunmaktadır. Bu analizler site sahibi açısından, o siteyi takip edenler açısından özellikle de reklam verenler açısından oldukça önemlidir. İnternette kendi sitemizin nasıl Alexa analizlerinin daha iyi olmasını istiyorsak, beğendiğimiz yada diğer internet kullanıcılarının faydalanabileceği bilgilere ulaşabileceklerine inandığımız sitelerin de daha yükseklere çıkmasını isteyebiliriz. Böyle bir şeyi istiyorsak kendi bilgisayarımıza Alexa Toolbar'ı yüklememiz lazım ki bizim girdiğimiz ve faydalandığımız sitelerin Alexa değerlerinin yukarıya çekilmesine faydamız dokunsun. Alexa Toolbar'ı yüklemek için buraya tıklayabilirsiniz. Aşağıdaki şekilde de Alexa Toolbarı bilgisayarınıza kurabilirsiniz.




















Artık herhangi bir siteye girdiğiniz zaman aşağıdaki gibi sayfanın sağ üst köşesinde bulunan Alexa amblemine tıkladığınız zaman siteye ait Alexa değerlerini görebiliriz.















Alexa'nın bir site hakkında önem verdiği şeyler ziyaretçi bağımlılığı ,sayfada kalma süresi, yer imlerine eklenme durumu yani kısayol. Ziyaretçiler bir siteyi ne kadar sıklıkta ziyaret ediyorlarsa Alexa bu durumu değerlendirir. Örneğin ben her gün işe başlamadan önce Türkiye'de ve Dünya'da neler olmuş diye bakmak için aynı haber sitesini incelerim. Hatta gün içinde bile aynı siteye 3-5 defa daha girerim. Ben bu siteye hızlıca ulaşmak için kısayollarıma ekledim. Bu siteye girince de haberlere baktıktan sonra diğer haber başlıklarına hızlıca göz atarım. İlgimi çeken olursa o haberi de okurum. Yani siteye girince en az yarım saatimi o sitede geçiririm. İşte benim yaptıklarım Alexa'nın dikkat ettiği, analizleri yaparken ilgilendiği şeylerdir.

Alexa analiz sayfası bizlere hangi bilgileri sunar.

Alexa.com adresine girdikten sonra karşımıza çıkan ana sayfada 'Enter a Site' yazan kutucuğa bir site adresi yazıp Go butonuna bastığımızda o site ilgili analizlerin olduğu sayfaya ulaşabiliriz. Örneğin www.hurriyet.com.tr diye yazıp Go butonuna tıkladığımda aşağıdaki sayfaya ulaşabiliriz. Tabi burada da daha detaylı analizleri görmek isteyenlerin ücretli olarak üye olmaları da gerekmektedir. Yukarıdaki sekmelerde bulunan Plans and Pricing yazan kısma tıkladığımızda ücretlere ulaşabiliriz. İlk 7 günlük ücretsiz olarak da kullanma imkanı sunmaktadır.

Analiz sayfası
1.ve 2.resimde bölümlerin ne anlam ifade ettiğini anlatmaya çalışayım.

How popular is.....? yazan kısmın altında, incelediğimiz sitenin dünyada ve incelenen ülkede popülerlikte kaçıncı sırada olduğunu görebiliriz. Burada incelediğimiz site olan Hürriyet.com.tr sitesi, bu yazının yazıldığı günlerde dünyada 278.sırada, Türkiye'de ise 5.sırada bulunmaktadır. Burada Alexa' da yükselmek tabirinden ziyade düşmek tabiri kullanılması gerekmektedir. Ama çoğu yazıda Alexa'da nasıl yükselebiliriz türü ifadeler kullanılmaktadır. Alexa değerimiz düşmesi gerekir ki bizim de popülerliğimiz yükselsin. Yani örneğin incelediğimiz sitenin dünyadaki sıralaması 278 den 200 e düşse daha da popüler olmuş anlamına gelecek.

How engaged are visitors to....? yazan kısmın altında bulunan Bounce Rate, siteye herhangi bir kaynaktan gelen ziyaretçilerin ilk girdikleri sayfa haricinde herhangi bir sayfayı incelemeden siteden çıkma oranıdır. Bunun nedeni ise ziyaretçilerin site hakkındaki ilk izleniminin kötü olması, sitede istediği bilgiyi bulamayacağına inanması, ilgisini çeken harici bir link olması yada sayfada işine yarayan bir reklam olması böylece başka bir siteye yönelmesi ve bir daha geri dönmemesi olabilir. Bu oran da şöyle hesaplanabilir. Siteye örneğin 100 ziyaretçi girdi ve bu ziyaretçilerin 23 tanesi başka bir sayfayı incelemeden ilk girdiği sayfayı terketti. Bu oran böylece %23 olmuştur. Hemen çıkma oranını düşürmek için sitede bulunan yazılar ziyaretçinin ilgisini çekmeli, google sitesinden istediği bir bilgiyi araştırmak için sitenize geldiyse sitede istediği bilgi hakkında bir şeyler bulabilmeli ve tatmin olmalıdır. Sitede ilgisini daha fazla çekebilecek harici linklere ve reklamlara ve bunların konumlarına da dikkat etmek gerekmektedir.Daily Pagewiews per Visitor, Ortalama olarak her bir ziyaretçinin günlük olarak siteye girişlerinde sitenin farklı kaç sayfasını ziyaret ettiği ile ilgili bir değerlendirmedir.Örneğin okuyacağı her bir habere tıklaması sitenin farklı bir sayfasını ziyaret etmesi anlamına gelmektedir. Sitenin farklı sayfalarını ziyaret etmesi, o sitenin o ziyaretçiyi kazandığını gösterir ve sadık bir ziyaretçi kitlesi oluşmaya başlar, bu da alexa sitesinin değerlendirmeye aldığı en önemli kriterlerden birisidir.Daily Time on Site, Ziyaretçilerin ortalama olarak sitede vakit geçirdiği süreyi değerlendirmektedir. Bu değerlendirme de bir üstteki değerlendirmeye paralel bir sonuç ortaya çıkarır. Çünkü ne kadar çok sayfayı gezerse o kadar çok sitede kalır. Bu da her zaman ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek bilgilerin sitelerde yer almak zorunda olduğunu gösterir. Ülkemizde özellikle haber siteleri, içinde bir sürü haberi barındırdığı için ve herkes güne başlamadan veya gün içinde dünyada ve ülkemizde neler olup bittiğini takip etmek için siteye girdiğinden dolayı, popüler siteler arasındadır.

Who visists....? yazan bölümün altında incelediğimiz siteyi toplumun en çok hangi kesimi takip ediyor, örneğin erkekler mi kadınlar mı, üniversiteliler mi daha düşük eğitim düzeyinde olanlar mı, çalışanlar mı ev hanımları mı gibi değerlendirmeleri vermektedir. Tabi çok sağlıklı bir veri olmasa da genel bir kanı oluşturabilir. Buna göre de reklam verenler değerlendirmelerde bulunabilirler. Örneğin daha çok erkeklerin ziyaret ettiği at yarışı ile ilgili bir sitede makyaj malzemesi reklamı vermek herhalde reklam verenler açısından beklenen tepkiyi alamayacaktır.

Audience Geopraphy yazan bölümde incelediğimiz siteye dünyanın en fazla hangi bölgesinden, ülkesinden girildiği ile ilgili oransal bilgiler verilmektedir. Bu oranlar yine yukarıda anlattığım gibi reklam verenler açısından önemlidir. Önümüzdeki yazılarda da karşımıza çıkacağı gibi, Clickbank'tan seçtiğimiz ürünün en çok hangi ülkelerde satıldığını öğrenmek, bizim Google Adwords üzerinden reklam verirken, reklamlarımızın hangi ülkelerde gösterilip,hangi ülkelerde gösterilmeyeceğini düzenleme aşamasında bizlere yardımcı olmaktadır. Örneğin satacağımız ürün en fazla Hindistan'da satılırken tutup da Yunanistan'da reklamlarımızı internet kullanıcılarına sunmamız çok saçma olur ve istediğimiz sonuca ulaşamayız. Ondan sonra da nerede hata yaptım diye düşünmeye başlarız.

Where do.... visitors come from yazan bölümde Search Traffic ziyaretçilerin ne kadarlık kısmının bir arama motoru vasıtasıyla bu siteye ulaştığına dair bir grafik ve oransal değer vermektedir. Top Keywords From Search Engines ise bu sitenin arama motoruna yazılan hangi kelimeyle daha fazla ziyaretçi çektiğini görmekteyiz. Bunu da önümüzdeki yazılarda Clickbank ile ilgili örnek verirken daha net açıklama imkanımız olacak.

Analiz Sayfası


















Şimdi de 3.ve 4.resimdeki verilerin ne anlama geldiğini anlatmaya çalışayım.
Upstream Sites bölümünde ziyaretçilerin incelediğimiz siteden önce genellikle hangi siteyi ziyaret ettiklerini göstermektedir.

Where do ... visitors go next yazan kısımda ise ziyaretçilerin bu siteyi inceledikten sonra daha çok hangi siteyi ziyaret ettiklerini göstermektedir.

What sites link to... yazan bölümde başka sitelerden incelediğimiz siteye yönlendirici kaç tane link olduğunu ve bu linklerin daha çok hangi sitelerden geldiğini göstermektedir.

What sites are related to ... yazan bölüm bu siteye benzer sitelerin listelendiği bir bölümdür.

Where do visitors go on... yazan bölümde bu siteye girenlerin en fazla vakit geçirdiği,incelediği dahili linkleri site içi sayfaları göstermektedir.

How fast does ....load yazan bölümde sitenin ne kadarlık bir sürede açıldığı ve açılış sayfasının açılış hızının benzer sitelere göre hızlı ya da yavaş olduğunu gösteren bilgiler sunulmaktadır. Örneğin bu site 1,6 saniyede açılıyormuş ve benzerlerinin %52 sine göre daha hızlı olduğunun bilgisini görmekteyiz.

Where can I fınd more info ... yazan bölümde incelediğimiz site hakkında daha fazla bilgiye nasıl ulaşabileceğimiz ile ilgili bilgiler bulabilmekteyiz. Sitenin iletişim bilgisini ve sitenin kısa bir açıklayıcı tanıtımını da bu bölümde görebilmekteyiz.

Alexa sitesinde Clickbank ürünlerinin analizlerini yaptıktan sonra, gerekli bilgileri toplarız ve yapacağımız reklam kampanyamızı bu topladığımız bilgileri değerlendirerek yönetiriz. Önümüzdeki yazılarda Clickbank'tan bir ürün seçip şimdiye kadar anlattığım CBGraph sitesindeki analizlerin sonuçlarını, CBTrends sitesindeki analizlerin sonuçlarını, Alexa sitesindeki analizlerin sonuçlarını değerlendiren bir yazı yazmayı planlıyorum. Umarım yapacağım değerlendirmeler ve yazacağım yazılar bu işle uğraşanlara faydalı olur. Bir sonraki yazımızda buluşmak üzere, değerli yorumlarınızı esirgememeniz dileğiyle... Herkese bol kazançlı günler...





2 yorum:

  1. bu tarz yazıların devamını bekliyoruz iyi günler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün tekrar bu yazıların devamına başlarım. Bol kazançlar

      Sil