SATIŞ ORTAKLIĞI İLE TANIŞMA ZAMANI - EVDEN ÇALIŞARAK KAZANANLAR KULÜBÜ

20 Ağustos 2014 Çarşamba

SATIŞ ORTAKLIĞI İLE TANIŞMA ZAMANI

SATIŞ ORTAKLIĞI HEP VARMIŞ.
Daha bu konularla hiç tanışmamıştım. Adını bile duymamıştım satış ortaklığı teriminin. Bundan 2-3 ay önceydi. Bir düğündeydik. Yemeklerimizi yemiş, çaylarımızı içiyorduk. Konu açıldı. Masadakilerden birisi İlçe Jandarma Komutanlığına 100.000 TL 'lik iş yaptığını söyledi. Ben 'Maşallah' dedim. 'Kaç kişi çalıştırıyorsun.' O da dedi ki 'Ben kendim yapmadım ki. Birisine yaptırdım. Yaptığı işten O da kazandı, ben de kazandım. Bu işten masrafları ve vergisi falan çıktıktan sonra bana 8.000 TL kaldı.' İlginç buldum. Oysa ki günlük hayatta bunun birçok örneği vardı. Yani müteahhit firma işi buluyor. Başkasına yaptırıyor. Arada kalan fark komisyon yani kar olarak kendisine kalıyordu.
Bu konuları araştırmaya başladığım zaman ise bu satış aklıma geldi. Satış ortaklığında da bizim yaptığımız iş, verdiğimiz reklamlar vasıtası ile alıcıyı satıcı bir firmanın herhangi bir ürünü ile tanıştırmak yada satıcı firma ile tanıştırmak. Gerisi artık satıcı ile alıcıya kalmış. Ürünü alırsa arada vasıta olduğumuz için biz de satıştan komisyon alıyoruz. Kimi satıcı sattığı ürünün maliyeti düşükse yüksek oranda komisyon da verebiliyor. Satış ortaklığı sisteminde %1 komisyon veren de var, %80 komisyon veren de.

Satış ortaklığının, girişte anlattığımız konudan farkı ise; satış ortağının, ürünün reklamını yapıp müşteriyi satıcı firmanın ürününü almaya ikna ettikten sonra ve bunun ardından ürün satışı yapıldıktan sonra komisyonu alıp bir köşeye çekilebilmesidir. Yani satışı gerçekleşmiş üründe çıkacak bir arızadan yada kötü maldan tamamen satıcı firma sorumludur. Biz aracı olarak görevimizi yapmış ve alıcıyla satıcıyı bir araya getirmiş bulunmaktayız. Artık alıcıyla muhatap olan kişi tamamen satıcı olacaktır. Ama aslında çoğu yazılan yazılarda gözardı edilen bir konu daha var. Satıcı firmanın tanınırlılığı ve güvenilirliği. Bu konu bizim reklamlarımız sonucu aldığımız geri dönüşüm oranını da direkt olarak etkileyebilir. Bu yüzden hangi satıcıya satış ortağı olacaksak, bu firmayı iyi analiz etmeli, firma hakkında bilgi toplamalı, iade miktarları yüksek oranda mı, satış sonrası hizmetleri iyi mi, müşteri hizmetlerine ulaşım kolay mı, müşteri hizmetleri iyi seviyede yardımcı olabiliyor mu, satışına aracılık ettiğimiz ürün konusunda ya da firma konusunda genel olarak bir şikayet var mı. Kısacası müşteri memnuniyetini sağlayabiliyor mu? Bu konuları derinlemesine analiz etmekte fayda vardır. Bunu da unutmamak lazım. Örneğin ben Marcamarca adlı siteye ve bu sitedeki herhangi bir ürüne asla ve asla satış ortağı olmam ve reklam yapmam. Çünkü hem siteden ürün aldım, ürünü denedim. Ürün reklamlarda gösterildiği gibi çıkmadı. Hem de ürünü 7 ay önce iade etmeme rağmen ve müşteri hizmetlerini her arayışımda dakikalarca bekleyip-48 dakika beklediğim oldu-,her görüşmemde de geri ödemeyi şu tarihde yapacağız demelerine rağmen hale geri ödeme alabilmiş değilim. Böyle bir siteden herhangi bir ürüne asla satış ortağı olmam. Çünkü tecrübeyle sabit olan şikayetleri gören müşteriler, ben ne kadar reklam yaparsam yapayım, ne kadar emek çekersem çekeyim ürünü almayacaklardır. Alsalar bile bir süre sonra yorumlarda kötü yorum bildireceklerdir. Bu da ürünü inceleyen sonraki müşteri için  kötü bir önyargı oluşturmak için yeterli olmaktadır. Satış ortaklığı yaparken bu konuya da dikkat edelim. Herkese bol kazançlı günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder